Trening for storspiller

Finne den ultimate formen for trening er ikke en lett oppgave, spesielt hvis du ønsker å bli en Storspiller i sin idrett. Kroppen ønsker ikke å jobbe forgjeves å spare energi og kroppen gir oss signaler om verken vi vil eller ikke.

Mental innstilling

Det handler om å være sterk i sinnet til å overvinne disse signalene ved å sette mål og utvikle det lille ekstra. Vellykket trening er mye om mental holdning, og det er avgjørende for både trening og resultater.

Spise riktig

Å spise riktig er trolig en av de mest kjedelige tingene vi hører om og om igjen, men det er noe alle vellykkede idrettsutøvere kan abonnere på. For å takle praksis, trenger vi masse energi, og for å bygge opp musklene våre, vi trenger mye proteiner. Selv om denne kroppen vil være uenige om du ønsker å være på det høyeste nivået som en storspiller. Så vi trenger å spise mer enn kroppen din ønsker. Er konkurranse profesjonell idrett høyt, så hvis vi ønsker å være der vi trenger å gå på tvers av landegrensene og det er der sinnet er avgjørende.

Trening

Alle idretter er spesielt i form av trening, men kort, slik at vi kan si at si at du bør praktisere det du ønsker å være gode på. Men for å bli god til noe også krever styrke, utholdenhet og for mestring utrette noe på elitenivå krever ulike typer trening for å bygge opp de viktigste elementene for din sport. Hvis vi tar for eksempel langrenn trengte en ekstrem god stand og høyt oksygenopptak. De deretter sette fokus på å opprettholdes gjennom lange klynge økter med fokus på fitness. Dersom vi i stedet ta en vektløfter så du trener bare styrke.

 

Vi vanlige mosjonister

Vi vanlige mosjonister gjør imidlertid vanligvis en fiasko – vi gjentar våre treningsuker på samme måte. Vi praktiserer vanligvis det samme som uken før, og så kroppen blir vant og ikke utvikler rent muskuløs. Vi må endre vår trening nå og da, slik som å sjokkere musklene, og det er nettopp når du sjokkere musklene som de utvikler.